Kalau Tahun 2020 Adalah Makanan.. Makanan Apa Yang Sesuai ? | SITI.YANG.MENAIP

Kalau Tahun 2020 Adalah Makanan.. Makanan Apa Yang Sesuai ?

/
39 Comments
August 12, 2020

Kita semua aware kan dengan situasi melanda tahun 2020 ni ? Cabaran dan ujian yang terjadi sepanjang tahun ni.. bukan seperti yang kita semua bayangkan. Tak ada kereta terbang.. Not only in Malaysia tapi satu dunia terjejas. Dunia seakan-akan terhenti seketika.

Kalaulah tahun 2020 ni boleh digantikan dengan makanan.. agak-agaknya apa makanan yang sesuai untuk menggambarkan suasana 2020 ?

Pilih satu saja !!

Aku pilih Dark Chocolate. Aku tak suka tapi makan jurrr kalau ada..
Pahit tapi manisnya tetap dirasa.

Sama juga dengan tahun 2020.. sesak dirasakan tapi kita tetap bahagia dengan adanya keluarga dan insan-insan tersayang disekeliling kita.

Chill.. jaga diri.
Semoga Allah SWT lindung kita semua sentiasa.

SITI YANG MENAIP
sitiyangmenaip@gmail.com


You may also like

39 comments:

  1. agree with 1000000%.. hehehe..

    ReplyDelete
  2. Fikir sekejap. Buah kedondong. Masam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha masam2 tapi ralit kalau makan.. krup krap krup krap..

      Delete
  3. Replies
    1. wahhh.. hihi kalo saya makan udang ja..
      petai saya letak tepi..

      Delete
  4. Setujuuu. tahun yang banyak dugaannyaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. benar.. tapi insyallah manisnya tetap ada =)

      Delete
  5. tak kisah makanan apa pun janji mengenyangkan. huhuhu

    ReplyDelete
  6. Akak pilih nasi kandar satu pinggan lengkap siap dengan popadum. Semua rasa dan tekstur bergabung! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau bergabung semua tu jadi sedapppp.. enak banget..

      Delete
  7. choc kowt...byk pilihan....hehehe....

    ReplyDelete
  8. Tak terfikir pula haha.. Tapi semestinya makanan yg ada semua rasa; masam, manis, pahit, kelat sebab tahun 2020 ni ada semua elemen tu. Dugaan dan ujian pun banyak :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe cukup rencah yee semua rasa ada. tapi betul tu.. macam2 perisa ada sepanjang tahun ni. xpe kita harap yang baik2 saja =')

      Delete
  9. PILIH SEMUA YG ADA RASA N MENGENYANGKAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe kalo kenyang selalunya kita happy hehe..

      Delete
  10. Salmon Sushi tapi banyak wasabi kat atas dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. heee this one is cute.. wasabi tu walau kelat
      tetap buat sushi makin sedap..

      Delete
  11. Pelam muda dengan asam boi....walaupun masam lagi laju mencecah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi itu nikmat tu.. walaupun kenyit2 mata menahan masam kan..
      tapi tetappp laju makan..

      Delete
  12. betullll walaupun pahit, perit, tetap kena lalui tahun ni. harap tahun 2021 ada sinar baru untuk semua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan.. ada manisnya juga insyallah. ameen semoga tahun2 mendatang lebih ceria dan keadaan kembali sedia kala..

      Delete
  13. Jeruk mangga asam boi. Mangga lemak manis + limau kasturi +asam boi+cili. Masam manis pedas. Sedap tu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa campuran sesedap rasa kan.. sebab 2020 banyak
      sngt rencah pelbagai benda melanda..

      Delete
  14. erm...jeruk jambu...tiberr..hahahaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahaha ramai vote jeruk ni.. masam2 manis gitu.
      tetap makan walau kerut2 da muka..

      Delete
  15. Saya pilih satay ayam. Walaupun ada yang hangit tapi tetap sedap dimakan..haha, bolehla..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang hangit tu sedap makan tu.. pahit2 gituu haha..

      Delete
  16. akk pilih kopi..sama spt dark choc, pahit tapi ada manisnya..ada yg suka plain, ada yg suka tambah susu/creamer...di minum di kpg & kota..bila di kota, dah jd urban..mocha, latte, espresso..hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe urban kopi gituu macam2 jenis kan..
      tapi betul.. dalam pahit ada manisnya..

      Delete
  17. Mcm makan benda yag tak patut langsung.. makan durian pun rasa pahit gitu :P

    ReplyDelete
  18. me pulak.. anything yg masam2 pedas is ma fav hehe

    ReplyDelete

DISCLAIMER

All posts, images and pages are owned by the author (unless otherwise stated). No reproduction of the materials from this website are to be used in other third-party websites or personal uses without a written consent or permission from the owner.