LEPAK SANTAI BERSAMA KUCING-KUCING DI PURRFECT CAT CAFE GEORGETOWN PENANG | SITI.YANG.MENAIP

LEPAK SANTAI BERSAMA KUCING-KUCING DI PURRFECT CAT CAFE GEORGETOWN PENANG

/
160 Comments
April 28, 2015
LEPAK SANTAI BERSAMA KUCING-KUCING DI PURRFECT CAT CAFE GEORGETOWN PENANG. Untuk entri JJCM kali ni aku nak bawa korang semua ikut sama menerjah salah satu daripada puluhan cafe yang terkenal di area Georgetown. Memang banyak sangat pilihan cafe yang ada sampai tak tahu nak pergi yang mana. Google saja sure banyak suggested places yang tersenarai. Tapi cafe ini sedikit unik. Mengetengahkan idea yang fresh, memang patut cafe ini menjadi antara daya tarikan terbaru di Pulau Pinang. One of the cafes adalah Purrfect Cat Cafe. Cafe yang dipenuhi kucing-kucing. Memang ada kucing di cafe ni. Aku teruja sebab concept cat cafe dah lama ada di negara-negara lain. Since I found one in Pulau Pinang, haruslah aku terjah dan jenguk apa yang ada together with Kak Dayah and Shu.

LOKASI PURFECT CAT CAFE GEORGETOWN



PURRFECT CAT CAFE
53, Jalan Muntri Georgetown,
10200 Penang, Malaysia.

Operation Hour
Everyday 10:00AM - 09:30PM

Contact No
+60 4-261 1197

Facebook Page - Penang Cat Cafe

Sangat tak susah untuk cari. Aku just key in 'Purrfect Cat Cafe' dalam Waze and we were set to go. Kalau tak pun boleh key in 'Jalan Muntri' dan cafe ni terletak di hujung jalan. This cafe is situated betul-betul next to 'Camera Museum'. Memang sebelah menyebelah saja. We were lucky waktu kami pergi jalan tak sibuk. Kereta tak banyak dan senang dapat parking. Aku rasa kalau peak hour mungkin susah juga nak dapat parking.

PURFECT CAT CAFE GEORGETOWN PENANG

Decoration memang tip top. Cantik dan selesa. Tapi aku tak rasa cafe ni dapat menampung jumpa pengunjung yang ramai. That is the reason why kalau nak buat any event kena call dulu ya. Upon entering the cafe kita akan jumpa souvenirs shop dulu. Then we place our order nak makan apa minum apa di kaunter. After that baru boleh naik atas untuk ke tempat melepak dan makan. They divided the place into two sections. We can choose nak makan kat section mana. Nak makan dengan kucing also can. Just enter the section yang dah dibahagikan dengan partition. Kalau tak nak boleh duduk kat section satu lagi. Kami decided untuk makan di section terbuka. Tak nak makan dengan kucing. Actually it is a good idea juga diasingkan daripada bergaul dengan orang ramai. Untuk manusia yang alah bulu kucing macam aku tapi still tergedik-gedik nak main dengan kucing agak terpelihara. Tak adalah terdedah kepada bulu kucing sangat. Lepas makan boleh pergi main dengan kucing.





Semua kucing yang ada ditempatkan dalam satu bilik khas.




Banyak benda yang tak boleh daripada boleh. Jangan itu jangan ini so complicated. Come on guys. Too strict dan aku tertanya-tanya juga apa purpose buka cat cafe kalau itu ini tak boleh. Walaupun rasa restricted to do many things kenalah ikut arahan juga. Dah datang tempat orang jangan question banyak sangat. Kang kena tendang halau keluar cafe pula.

KUCING-KUCING DI PURFECT CAT CAFE

Here comes the most exciting part. Aku memang teruja nak jumpa kucing-kucing ni semua. Spend almost RM100 kot jadi mana boleh tak gomol kucing-kucing ni semua. Semua kucing-kucing ni ada nama masing-masing. Bear, Orange, Molly, dan few others. Adalah dalam lima atau enam ekor kucing yang dibiarkan dalam satu bilik kecil. Seekor duduk tinggi atas rak dan tidur. SEMUA kucing dalam cafe ni sombong gila. Tak mesra dan tak manja langsung. Aku yang stress tengok kucing-kucing ni semua. Usually bila kita panggil, kucing akan toleh or give some kind of reaction. Tapi kucing-kucing kat sini tak ada perasaan langsung. Harapkan baka mahal saja untuk dibanggakan. Tapi soulless. Hampa tengok sendiri lah gambar-gambar yang aku ambil. Tak pandang camera langsung. Nak kena paksa kepala tu pandang camera baru nak pandang. Itu pun tak sampai lima saat. Kecewa sungguh. They provided toys untuk main dengan kucing but it did not work at all. Kucing-kucing ni semua memang tak hiraukan pengunjung langsung. Hahaha.. Aku tak tahu nak komen apa lagi. Dah buat macam-macam tapi kucing-kucing ni semua tak nak main sama. Mungkin kucing-kucing ni tak suka kami kot. Tak lama pun kami lepak dalam cat zone tu. Rasa rindu dengan stray cat depan rumah yang selalu datang gesel-gesel minta makanan.








Aku sempat tanya to one of the workers kenapa kucing-kucing sombong. Katanya sebab kucing-kucing yang ada kat dalam cafe ni hidup tak stress. Jadi they do not have anything to worry about. First time aku dengar jawapan yang macam tu. Aku tak tahu nak digest macam mana. Should I or should not I believe him. So kucing-kucing manja yang tinggal kat luar cat cafe ni semua hidup stress ke macam mana. The one yang people pet at home pun stress ke. You tell me how to brain answer macam tu. Malas nak argue lebih suka hatilah. Layankan saja entah betul atau tak.

MAKANAN-MAKANAN DAN SOUVENIRS YANG ADA DI PURFECT CAT CAFE

That day we were so hungry. Kami tak even makan lunch pun. I have to admit makanan di cafe ini adalah mahal tapi sedap. Total yang kami belanjakan untuk semua makanan di atas adalah RM78.90. Mohon urut dada masing-masing. Kami order memang pejam mata tak pedulikan harga. We ordered their signature Cappuccino Cake which came to a surprise sangat sedap and two chicken pies. Aku usually tak makan coffee cake tapi this one memang tak tipu punya sedap. Mujur sedap kalau tak memang nangis tak berlagu. Aku ada read somewhere before aku terjah this cafe. One must spend at least RM18 untuk dapat naik ke atas jumpa kucing-kucing yang ada di cafe ni. Kalau that rule is still around memang agak membebankan. But during my visit, that rule dah tak ada. Jadi no need to worry. Please alert ya kawan-kawan semua. Mostly cafes in Georgetown tak dikendalikan oleh muslim. Jadi bab makanan dan minuman perlu diambil berat. Aku gave a call before datang. Macam this Purrfect Cat Cafe cakap their food is halal dan jangan risau untuk datang makan. So far aku call few cafes dan dilayan dengan baik. If they sell alcohol memang aku cancel untuk visit. Ada cafes yang jujur cakap their cafes tak muslim friendly jadi tak advisable untuk diterjah.






This cafe offers banyak jenis souvenirs untuk pengunjung. Wide range of plushies, tshirts dan banyak lagilah. Harga memang mahal tapi aku tak ada masalah dengan harga souvenirs yang mahal. Their cafe, their cats, their brand and their products jadi they have the authority to put any price pun. Kita tak boleh argue. Kalau rasa tak nak beli then it is okay. Aku just kongsi duit with Kak Dayah to buy few postcards dan fridge magnet seketul. Itu saja. Apa-apa pun, these are all my personal view and observation. Kalaulah suddenly the owner terbaca this article, please take it positively. We are bunch of people who love cats jadi we went to your cafe to give and show our support. Chill and there is always room for improvement. Overall we had a great time at the cafe. Walaupun mengeluh sebab terpaksa keluarkan duit yang banyak tapi dapat juga merasa pergi ke cat cafe. Selalu tengok orang up stories about cat cafes yang ada di Korea but now you can visit one in Pulau Pinang too. Will give a second thought sama ada nak datang lagi atau tak. Maybe I will come back for the Cappuccino Cake rather than the cats.

SITI YANG MENAIP
sitiyangmenaip@gmail.com


You may also like

160 comments:

  1. Lorrr! Tak sihat ke darling??? Ciannya diaaaa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah okay sikit.. tu yg boleh ngadap laptop balik.. uhuk uhuk skit je =')

      Delete
  2. Alaaaaa.... Ada tucin ke? SS tak boleh dekat dengan Tucinnnn... Nanti sesakkkkk napasssssssss!

    ReplyDelete
    Replies
    1. samalah kite SS.. semput gak lepas pelok kucing. tapi suka so pandai2 tanggung sendiri hihi..

      Delete
    2. kalau saya takleh dkat ngan kucing sebab geeeeeliii... penah sekali kt kedai mkn tgh mkn tetiba ada kucing dh lompat atas peha, terbalik meja mkn pnya terkezut.. uwaaaa!!! malu satu kedai wey...huhu

      Delete
    3. mak aaaih.. terus terbalik ? melambung habis lah ? isk isk.. ada gak kawan CT macam tu. tngk kucing jadi mcm jellyfish sbb geli. tp ada yang boleh saja dengan kucing jangan kucing tu mai kat dia..

      Delete
  3. Pernah tengok cafe ni dalam blog DJ... Dayah gak namanya... He He He...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhak.. adakah mereka Dayah yang sama ? jeng jeng jeng..

      Delete
  4. Ehhh... Tomelnya budak tu pakai pepel.. I likeee pepel too.. He He He..

    ReplyDelete
    Replies
    1. maluuuuu tite >.< hakhak.. okay geng. CT suka pepel gak hihi..

      Delete
    2. yeeeah !! sep sep.. bleh geng..

      Delete
    3. Jangkit pink loni hahahaa

      Delete
    4. dah tukar selersa ke kak ? CT jangan ijau oren ke kuning..
      mmg x pakai laaa..

      Delete
    5. selera pepel ada lg pink kalu nampak brg warna pink bkenan

      Delete
    6. hehehe jiwa lebih kurang sama la kita ni.. kalau pepel ke biru ke pink ke..
      laju saja nak beli hehehe..

      Delete
    7. tapi skarang macam dah bertukar sikit..

      Delete
  5. Wah sama la demam , sebab kem , hahaha . semoga sihat ye kak ! ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. buat apa kat kem sampai demam o.O
      rehat yaaa.. get well soon..

      Delete
  6. semoga cepat sembuh siti ... mmg mahal harganya utk mknn seciput itu . tapi mingkin juga termasuk harga bermesra dgn kucing . klu campur dlm mknn org tak komen ... kot ! . Bagi sis mmg x berbaloilah sbb kucingnya x mesra org . tapi idea menjual cenderamata berasaskan kucing itu mmg bijak .

    ReplyDelete
    Replies
    1. huuurm.. alhamdulillah getting better..

      adus soal makanan tu mmg trkilan smpai skarang haha.. tp benda da jadi n pngalaman pun da dapat. sedih sbb mmg kucing2 tu ignore kita.. kita yg trsengih lebih tngk kucing2 tu tp kucing2 tu slambe je..

      Delete
  7. food presentation yg sangat cute...kucing2 yg sombong? si Orange tu memang nampak sombong..tapi mcm iras-iras Garfield pun ada..kucing2 ni belum cukup tarbiyyah lagi kot..

    take care..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan ? memang tak boleh deny that part.. food and the service mmg tip top. the price only hahaha.. yg orange tu CT panggil kucing penyek. dia tu dok jalan2 sana sni dalam cat zone tp bila kita tahan dia o nak pegang dia.. tak sampai lima saat pun dia mesti nak lari..

      tolong tarbiyah kan.. hihi..

      Delete
  8. moga cpt sembuh ya ct..comelnya kucing2 tu...

    ReplyDelete
  9. Nani pun mood kelaut sekarang T.T

    ReplyDelete
    Replies
    1. aaargh Nani !! ayuh kita seru mood blogging supaya kembali merasuki jiwa kita..

      Delete
  10. http://www.diarijejakahangat.com/2015/04/mega-giveaway-diari-jejaka-hangat-2015.html

    Jom Join

    ReplyDelete
  11. Masam bebenor muka kucing kuning tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan ? hilang terus mood kalo nengoknya hihi..

      Delete
  12. Mata ni lebih tertarik pd gambar yg cantik tu.. Nice resolution. Kamera jenis apa cik siti guna?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi CT guna cam sony nex-3 dan ada yang amek dengan cam iphone saja.. thank you.. kena polish skill lagi.. guna cam pun x reti sngt..

      Delete
  13. cafe dia sgt cantik n harga pun sangatttt mahal.hehe. tp utk kepuasan boleh la kan. baru la ada fefeeling kt hello kitty cafe koya :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul.. untuk memenuhi kepuasan mmg berbaloi. tp kepuasan makan kek saja hahaha.. alaaaa itew tak sampai koreaaaa lagi itew tak tahu macam mana..

      Delete
  14. tp owner pnya jwp kucing tu sombong sb tak stress memg xleh belah. ntah2 sbnarnya kucing2 tu jd cmtu seb depa stress...hahaha.
    by the wat cik ct. take car of ur health. ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan owner tu.. pekerja jaga kaunter. maybe he answered me just sekadar nak bagi jawapan. trima sajalah nak buat macam mana.. tngk laaa gmbr kucing merenung jendela tu.. tah2 dia tringin nak main kat luar..

      thank you. getting better. batuk sket2 hihi..

      Delete
  15. Mula-mula baca rasa nak pergi! Nak pergi! Tapi tau kucing2 tu sombong, cancellah! Hihihi jawapan workers pasal kucing tu macam erk?!

    ReplyDelete
    Replies
    1. rumah Kak Farrah ada cats kan ? hihi main sajalah dengan diorang tu. seposen tak kuar..

      jawapan tu ? no komen.. kawan CT yang Kak Dayah tu kerut2 dahi dia cuba nak terima kenyataan tu. tp smpai dalam kereta kami tak dapat terima lagi.. Kak Dayah tu lagilaaa pencinta kucing. stray cats pun dia bleh pelok..

      Delete
    2. Dia sombong sdbab makan kenyang tu...

      Delete
    3. makan kenyang pun.. kucing sepatutnyaaaa berperangai seperti kucing.. hahaha..

      Delete
    4. Sebab stress kut hahaha

      Delete
    5. hehehe mungkin.. ada sekoq tu asyik merenung jendela.. nak kuar kot..

      Delete
    6. Jolo doh la tu hihihi

      Delete
    7. gapooo Kak Ekin.. kawe pahe hok simple2 je..

      Delete
    8. Kucing tu g keluar la tu nak bebas hihihi

      Delete
    9. haaaa gitu rupanya =P tulaaa merenung jendela..
      jeles dengan kucing lain..

      Delete
    10. Dia bermonolog kalau la aku dapat bebas mcm mcm kucing lain alangkah indahnya huhuhu

      Delete
    11. kan.. memang CT rasa kucing2 ni semua teringin nak bebas..

      Delete
    12. kalau dia bebas diluar terlompat-,lompat kegembiraan la

      Delete
    13. betul tu.. baru rasa kebebasan.. tak pun luarkan kawasan dia nak main2..

      Delete
  16. Bestnya ada cat cafe dah sekarang! Tapi, kenapa mahal sangat makanan dia T__T

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada few dah kat malaysia ni kalo x silap akak.. ada yg kapel husband n wife bukak jugak tp x terjah lagi..

      makanan ? huuurm.. no comment. tapi cappucinno cake sedap. itu diakui hehe..

      Delete
  17. ehh ada ke cafe nih.. huhuhu tak tau pun..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada.. jauh ni kat penang. rasanya around KL ada yang baru dibukak jugak..

      Delete
  18. pencinta kucing macam mrs mesti suka sangat dengan tempat mcm ni :p
    once a while pejam mata ajelah laburkan duit sikit tapi jangan selalu bankrap nanti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mrs suka kucing gak ? sep sep.. tula.. skali skala tak pa..
      kalo selalu memang mengemis tepi jalan laaa hehehe..

      Delete
  19. comey2 kucing tp naseb la x minat sgt kucing.dpt kt Aqil kucing2 ni jahanam

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe dapat kat Aqil habis dikerjakan kucing2 ni ye..
      kalo anak buah CT suka benar tarik ekor kucing..

      Delete
  20. cafe ni akak tak leh masuk coz ada meow... take care :-))

    ReplyDelete
  21. bestnya teringin nak pergi..huhuhuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan lupa bawak duit banyak2 k heehe..

      Delete
  22. eiiii cumel nye makanan dia smpi syg nk mkn ;p resto nya pon cantik

    ReplyDelete
    Replies
    1. presentation cantik.. kedai tip top.. a good place nak lepak =D

      Delete
  23. hahaha.. first time baca and dengaq.. malu aih jadi orang Penang.. hehe.. okey ~ nanti nak pi terjah...

    ReplyDelete
  24. Wahhh nampak kucing tercontohbaca entri hahaahaaaah.... nanti kak ekin sambung baca ya .CT jangan marah ya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kucing tercontoh baca entry ? parah ni Kak Ekin hahaha..

      Delete
    2. Hahaha memey parah ni taip guna hp gak terstop jdi tercontoh hahaha

      Delete
    3. nangis Kak Ekin oooi.. kucing pun da terer baca entry skarang ni..

      Delete
    4. Kucing bc entri ct hihihi

      Delete
    5. takut nyeee.. kucing abad baru =P
      nangis doremon ahaha..

      Delete
    6. Hahahahaa yg pentin doremon comel

      Delete
    7. Emon memey comel =P time dating lagi comel..

      Delete
  25. Semoga Ct cepat a sembuh ya

    ReplyDelete
    Replies
    1. amin.. thank you kak.. dok batuk sikit2..

      Delete
    2. Sama la ni batuk gak x hilang lg

      Delete
    3. kan.. nak dapat penyakit senang. nak ilang tu susah hehehe..

      Delete
    4. Yor lo tu nk dapt senangnnk hilangkan susah

      Delete
    5. hehehe skarang dah sihat.. cuma ada beberapa keje yang dtg
      tiba2 hehehe..

      Delete
    6. Ok la dah sembuh gak

      Delete
    7. hehehe baguih.. iols pun. nanti baru nak blogwalking..
      nak balas2 komen dulu..

      Delete
  26. Teringin.nak pergi sana la... bila nak.sampai.tu.xtaw.la

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi habaq mai awal awal naaa bila nak mai..

      Delete
    2. InshaAllah hihihi

      Delete
    3. CT menunggu disini.. kalau free mmg dapat ku teman ^^

      Delete
    4. Try risik2 dgn abe penang berapa jam abe mintak maaf sbb dio bz keje isteri nk g jln3 xleh... nangis selalu kak hahaha

      Delete
    5. taceng sket ngan hasben hehehe.. nnt dia bawak jalan2 plak..

      Delete
    6. Hahhahahahaha hbs taceng dah... abg ckp dah pndai majuk ya sekarang hahahaa...

      Delete
    7. hahaha abes laaa kang abam tau sapa ajar =P
      mohon abam jangan jenguk blog ni hakhak..

      Delete
    8. Hahahaha abam xtaw pun blog ni..

      Delete
    9. haaaa baguslah.. kang abam mai cari cekau iols pulak =P

      Delete
    10. ahahah baguih la abam tatau Kak Ekin oooi..

      Delete
  27. Ganas siap ada cafe kucing deh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. among yang terawal di Malaysia.. tp skrang rasanya da ada a few yg dibuka..

      Delete
    2. bleh terjah yang ada kat area2 slatan huhi..

      Delete
  28. Dang ko kak ekin kucing kena pulas telinga sombong sgt la...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa ? typo ka Kak Ekin ? ke Kak Ekin pulas tlinga kucing ? sekor tu jenis tlinga penyek.. mcm ne nak pulas ? hahaha..

      Delete
    2. Hahaha gapo taip xtaw la ... kak ekin pulas telinga kucing...yor ko kita tarik ekor dio hahaha

      Delete
    3. hahaha x terlibat k.. akak je buat itew tngok =P miaahaha..

      Delete
    4. Hihihih memey selalu kacau pun...

      Delete
    5. sukaaaa pegang perut kucing.. tapi kadang tu keje nak mencakar =P

      Delete
    6. Kak ekin pun sama... suka pegang tarik ekor dia hahahha

      Delete
    7. hehehe ekor kucing sensitip.. kalo perut yg kucing2 gebu tu eeee geramnya..

      Delete
    8. Kucing kat umah slalu kena tarik ekor kena tepuk paha la.. geram sgt kat dia

      Delete
    9. uuit kak.. nanti seksa dia nak uk uk.. perut tak apa.. gebus hehehe..

      Delete
    10. bukan tarik ganas CT tarik slow2 jer

      Delete
    11. eheheh tarik elok2 tape la.. ekor kucing mmg tergedik2..

      Delete
  29. Minggu depan yad pi penang, baru igt nak singgah cafe ni, tapi keciwa selepas mengetahuinyaa. ekekeke. Kucing kalau tak menggesel dan manje mcm pelik pulak, depa stress dok kat cafe sebenarnye ni. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan !! CT pun rasa sbenarnya gitu. tp kalo ngan owner tngk manja kemain.. ada gak up kat instagram dok tngk. maybe dgn org yg baru jumpa x ngam sngt.. pi laa.. pengalaman =)

      Delete
  30. tapi geram sebab kucing ni sume comellll aihhh. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. comel 10% sombong 90% hilang terus comel.. tapi memang gebu gebas.. suka yang merenung tingkap tu. sunyi benar..

      Delete
  31. cat cafe? first time dnga.. tp comel laaa.. eeee nak gi sini gak. hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe rasanya ada few places gak ada bukak dah cat cafe.. ada yg owner melayu.. mai mai terjah =D

      Delete
  32. Hahaha baru perasan sebab kucing banyak komen sini post ni adessd

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaaa ? Kak Ekin nak komen apa ni ? hehehe mamai eh =P

      Delete
    2. Tak mamai kabar jah ni... komen tetus komen hihihi kucing la ni punya pasal

      Delete
    3. kak.. hahaha serious dok pahe ni..

      Delete
    4. HAhhhaha kak ekin kalau ada post kucing ni banyak la komennya... acu ct tengok.tu

      Delete
    5. hahaha itu ke maksudnya ? mu jange la guna words tahap tinggi ngn kawe..
      hok simple okaylah hahaha..

      Delete
    6. hahahaha bnyi macam siam CT tulis

      Delete
    7. bhahahaha.. terer gak kawe ni royak siam yaa ahaha..

      Delete
  33. awat comey n cantik sangat tempat tu..:) geram tengok kucing2 tu... hehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kucing sombong hahaha.. tempat memang cantik. nak lepak2 mmg best lah.. tapi duit kena tebal k..

      Delete
  34. ya ALLAH, tempat ni sangat sangat sangat wajib PERGI nanti!! haha, ntah tahun bila nak p sana.. sobs.. saya bookmark lagi dari blog akak. hahahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. miahaha suka kucing gak la tu kan kan ? sep sikit.. bleh geng..

      Delete
  35. Kite takut pegang kucing :')

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa ? adakah benar Budak takut pegang kucing ? hihihi nanti CT kucing2 datang serbu budak miahaha..

      Delete
  36. huwaaaaaaa..kak wana jeles..bestnya kalau dapat pegi sana..kucing2 semua tu pun comel dan pandai posing..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha xyah jeles Kak Wana.. ni semua sombong.. nak pegang pun diorang lari.. xleh duduk diam.. hehehe..

      Delete
  37. kalau ada peluang kak wana mesti nak pegi sana juga..terpesona dengan dekorasi cafe dan banyak2 yang comel..memang geram la tengok..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe geram ngan kucing muka masam tu.. ngadeee sungguh muka dia..

      Delete
  38. kalau pegi cafe tu nk main ngan kucing je x nk mkn boleh...sbb mahal heeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. stakat yang CT p xleh rasanya.. kena order something jugak at least.. order kat bawah.. x order xleh naik hahaha..

      Delete
  39. rasa x boleh terima jawapan staff tu "kucing-kucing sombong. Katanya sebab kucing-kucing yang ada kat dalam cafe ni hidup tak stress"...

    sebenarnya kucing tu sombong sbb ramai yg datang nk lihat mereka ...belai2..so riak lah eheheheeh

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg pun prangai kalah diva.. kucing tak macam kucing.. belagak kemain.. dapat gigit ekor tu puas hati hahaha..

      Delete
  40. kucing tu kan RETIS...nak gambar cantik bayor hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. retis ke rerupis Kak JM ? hahaaaa pilih2 hehehe..

      Delete
  41. Model kucing terbaikkkk kan harusvla sombongnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalo prasan kan.. sbenarnya CT pegang kucing tu memaksa..
      nak soh bergambar seksa..

      Delete
    2. terpaksa kucing mcm tu sabar jah la

      Delete
    3. eheheh sebab dah bayar mahal.. memang paksa dia bergambar..

      Delete
  42. kalu sy dtg ni mau x mkn dok belek kucing je ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. huntung kalau kucing2 ni semua sudi melayan kita balik..
      akak p amboooi belagak sungguh -_-

      Delete
  43. patut u minta diskaun kt owner sbb kuceng die sombong..hahaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak je.. tapi tengok workers dia pun cem blur blur ayam je..
      malas nak tanya lebih2 hakhak..

      Delete
  44. gebunyeerrr kucingg tu geram nengok....tp sy takut nk pegang kucing hehehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. laaaaa nape takut ? heheh tapi kalo kucing budget jelita macam ni CT menyampah sikit..

      Delete
  45. cuter nye bekas dia letak mnakan....kalau makan sedap...mmg pejam mata jerr nengok rege tu kan hihihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. nasib la sedap.. kalau tak memang bad mood dah..
      bayar mahal2 makanan cem hapa je.. mujur sedap =D

      Delete
  46. i'm not a cat lover..n the price boleh nangis nak bayo...but the decoration superb....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha price memang boleh kasi nangis.. nasib service memuaskan..

      Delete
  47. Sis, kan awak ada call smua cafe bab halal kan? Nak tnye cafe apa ja yg halal kat sana eh? Tq :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. alamak it was long time ago jadi sendiri da lupa.. ok bila CT call tnya majoriti cakap food r halal tapi tak jadi pergi sebab diorang serve beer..

      Delete

DISCLAIMER

All posts, images and pages are owned by the author (unless otherwise stated). No reproduction of the materials from this website are to be used in other third-party websites or personal uses without a written consent or permission from the owner.