Tuesday, 16 April 2013

HOLLAND 2012 | AMSTERDAM - TRIP SUMMARY

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ 
صَلَّى اللهُ عَلَى مُحَمَّد صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ

 بِسْـــــــــمِ اَللّهِ الرّحْمن الرّحيم

Entri sebelumnya di SINI.

Alhamdulillah. Dah habis dah aku bercerita tentang trip aku ke Amsterdam. Banyak kenangan pahit manis yang aku lalui. Pengalaman berharga pertama kali meninggalkan Malaysia dalam satu tempoh masa yang lama. Pengalaman pertama aku menaiki kapal terbang selama berbelas jam. 

Paling mahal aku rasakan adalah pengalaman untuk belajar menguruskan banyak perkara seorang diri. Bermula dari proses aku membeli tiket sehinggalah aku dah selamat pulang ke tanah air. Pengalaman aku menggunakan duit belanja dengan bijak. Aku tak ada credit card atau any emergency money. Apa yang aku bawa itu sajalah yang aku ada.

Haaa teruja nak baca kisah journey seorang traveller suam-suam kuku macam aku ? Jangan malas untuk tekan saja semua links yang akan aku senaraikan di bawah.

Hampa kenalah rajin sikit. Tak banyak mana pun hihihi..

Kisah aku mungkin tak serancak kisah traveller lain. Aku rasa happy sangat dah andai kata ada pengalaman dan cerita yang aku coretkan membantu uols dalam merancanga perjalanan. Aku masih belajar dan silalah tegur apa yang patut. Share kisah dan pengalaman uols semua bersama.

Yang mana belum mula baca boleh mulakan sekarang.


Thank you to those yang merajinkan diri membaca. I really appreciate that. 

Orang kata dah sekali travel akan ada penyakit untuk terus travel. Mari kita kumpul duit untuk travel lebih jauh dan lihat alam ciptaan-Nya. 

Happy travelling everyone.

4 comments:

  1. wah jalan jauh ke holland tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe kebetulan ada rezeki extra..
      dapat lah merasa berjalan..

      Delete
  2. perrgghhh ! amsterdam kott...

    ReplyDelete
    Replies
    1. rezeki tiba-tiba datang.. alhamdulillah.. hehe..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...